Post

Etykieta produktu - co powinna zawierać?

Etykiety produktów są ważnym narzędziem marketingowym i informacyjnym. Zarówno polskie, jak i unijne prawo wymienia elementy, które musi zawierać etykieta produktu. Najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczą produktów spożywczych. Jednak wszystkie etykiety i opakowania muszą zawierać określone informacje, niezależnie od rodzaju produktu.

Etykiety na opakowaniach - informacje ogólne

Niezależnie od produktu, każda etykieta musi zawierać informacje o zawartości i o tym, kto ją wyprodukował. Etykieta produktu ma spore ograniczeniamusi wyraźnie określać jego nazwę, adres i firmę. Informacje na etykiecie muszą być jasne i łatwo zrozumiałe dla kupującego. Nieprawidłowe lub niejasne oznakowanie produktu nie może prowadzić do nieporozumień. Polskie prawo stanowi również, że wszystkie etykiety muszą być opatrzone polskim napisem oraz dodatkowymi oznaczeniami wymaganymi przez odrębne przepisy. Są to m.in. znak zgodności, znaki bezpieczeństwa, informacje o dopuszczeniu produktu do obrotu, czy jego energooszczędności.

Produkty spożywcze mogą być znakowane etykietami samoprzylepnymi

Etykieta produktu spożywczyego musi zawierać więcej informacji niż etykieta na innych produktach. Muszą zawierać wyraźną nazwę produktu, która nie będzie wprowadzać klientów w błąd. Ważne jest również, aby zawierały dokładny skład produktu oraz listę alergenów w nim zawartych. Kolejnym ważnym aspektem jest data ważności. Jest to często informacja "najlepiej spożyć przed" w przypadku żywności o długim terminie przydatności do spożycia, takiej jak konserwy i słodycze, lub informacja "spożyć przed" w przypadku produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia.

Etykiety produktów spożywczych powinny informować klienta o jego wadze oraz zawierać wszystkie informacje o wartościach odżywczych, takich jak tłuszcze czy węglowodany.

Producenci mogą również zamieścić informacje o sposobie przygotowania i sugestie dotyczące podawania, ale nie jest to obowiązkowe.

Etykiety produktów spożywczych

Cechy etykiety produktu

Etykiety produktów z klejem samoprzylepnym muszą być trwałe. Dotyczy to zarówno użytego materiału, jak i nadruku na etykiecie. Tylko w ten sposób mogą one spełniać swoje podstawowe funkcje informacyjne. Istotne jest, aby zastosowany materiał spełniał wszystkie nasze wymagania. Istnieje wiele możliwości zadruku etykiet. Są wśród nich papiery i specjalne folie, które sprawdzają się w trudniejszych zastosowaniach. Ważny jest również dobór odpowiedniego kleju do etykiet samoprzylepnych. Odpowiednia etykieta pozwoli nam dobrze opisać nasz produkt i przyciągnąć uwagę klientów.

Projekt etykiety - konieczność, czy wartość dodana?

Każdy produkt, który jest dziś wprowadzany na rynek musi posiadać etykietę. Producenci wykorzystują etykiety do przekazywania potrzebnych im informacji. Etykiety to świetny sposób na wyróżnienie się spośród innych produktów na dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku. Druk cyfrowy na etykietach samoprzylepnych otwiera szeroki wachlarz możliwości marketingowych. Etykiety te są zaprojektowane tak, aby były atrakcyjne i łatwe do odczytania. Etykiety można drukować nawet w małych ilościach. Wiele firm oferuje również etykiety samoprzylepne w dowolnym kształcie.