
25 stycznia 2021
5 wskazówek, jak zaprojektować przyciągającą wzrok etykietę
Używaj efektywnych kolorów i tekstur
Wybór odpowiednich kolorów etykiet jest ważnym czynnikiem podczas projektowania. Ważne jest, aby zastanowić się nad tym, co widzą klienci, kiedy patrzą na etykietę - srebrne etykiety mogą podkreślać wyrafinowanie lub zaawansowanie technologiczne, etykiety z brązowego papieru mogą wskazywać na trwałość i niezawodność, a etykieta z grubą fakturą może sprawić, że produkt będzie wyglądał na wyższej jakości niż ten z cienkiego papieru. Nie ma dobra lub zła, ale należy pracować z tym, co najbardziej pasuje do Twojej marki i produktu, aby zapewnić, że będzie się wyróżniał i zostanie wykorzystany na Twoją korzyść. Nigdy nie zapominaj, że etykieta to pierwsze wrażenie klienta, który widzi ją na półce.
Projektuj etykietę z myślą o opakowaniu i produkcie
Dopasowanie projektu etykiety w taki sposób, aby idealnie pasowała do produktu końcowego jest oczywiście bardzo ważne. Nie trać czasu na projektowanie czegoś, co później będzie wymagało poprawek, ponieważ rozmiar nie pasuje. Warto rozważyć wybór etykiety, która będzie pasować do kształtu słoika, opakowania, tuby lub butelki, aby mieć pewność, że będzie ona gładko przylegać do produktu, a także wiedzieć, jaką część produktu etykieta będzie zakrywać - czy chcesz pokazać część produktu, czy całkowicie go zakryć?
Stwórz coś charakterystycznego, co wyróżni Cię na tle konkurencji
Wyróżnienie swojej etykiety na tle konkurencji bez wątpienia zwiększy sprzedaż - ludzi sprzedaje się na podstawie obrazu i pierwszego wrażenia, więc postaraj się, aby Twoje się liczyło. Pierwszym krokiem w tym procesie jest sprawdzenie, co robi konkurencja i wymyślenie czegoś wyjątkowego, co odzwierciedli Twoją markę i produkt. Na przykład, firmy z Twojej branży mogą mieć zwykłą białą etykietę z logo, nazwą i rodzajem produktu - być może uda Ci się to pobić, drukując kolorową, teksturowaną etykietę z wytłoczeniami, aby wyglądała na produkt wyższej klasy. Czy Twoja grupa docelowa uzna to za przekonujące? Czy zachęci Cię to do kupna produktu, a nie innego?
Uzyskaj opinie innych
Mimo że nowy projekt etykiety może Ci się bardzo podobać, zawsze warto poznać opinie innych osób, aby upewnić się, że widzą to samo, co Ty. Konstruktywna krytyka jest zawsze dobra - może się okazać, że tekst powinien być bardziej pogrubiony lub kolory nie do końca pasują do produktu lub opakowania. Dowiedzenie się, co myślą inni jest bardzo ważne, ponieważ to oni będą kupować Twój produkt końcowy - czy wzięliby go z półki? Czy ich zdaniem projekt pasuje do marki? Czy sprawia, że produkt wygląda tanio czy drogo? Zadawanie tych pytań naprawdę pomoże Ci wprowadzić ostatnie poprawki i udoskonalić ostateczny projekt.
Porozmawiaj z producentem etykiet
Po opracowaniu projektu graficznego równie ważne jest znalezienie odpowiedniego producenta etykiet. W Labelnet możemy polecić najlepsze materiały, których możesz użyć do swojego projektu, aby go wyróżnić, wybierzemy najbardziej odpowiednią drukarkę, aby wzmocnić kolory i możemy omówić teksturowane, matowe lub błyszczące wykończenia, które stworzą idealną gotową etykietę. Opcją jest również wydrukowanie próbki, dzięki czemu można sprawdzić jakość/rozmiar przed złożeniem większego zamówienia.
Zanim więc zaczniesz projektować swoją etykietę, poświęć trochę czasu na planowanie i zastanowienie się, co będzie najlepsze dla Twojej marki i najskuteczniejszy sposób na wyróżnienie się na półce sklepowej.