
19 stycznia 2021
Chcesz zapobiec katastrofie etykietowania? Technik QC nie popełnia błędów
Masz mleko?
Na etykiecie jednego z producentów bułki tartej nie było. W zeszłym roku ich prosty błąd na etykiecie, polegający na pominięciu "mleka" jako składnika, doprowadził do dziewięciu przypadków wycofania przez FDA produktów klasy I o wadze ponad 3,5 miliona funtów.
Nie popełnijcie błędu: Jeśli chodzi o etykietowanie, stawka nie może być wyższa. Trzymasz w swoich rękach ludzkie życie, czasami dosłownie. Najmniejsze błędy w etykietowaniu mogą szybko stać się koszmarem CNN.
A poza kwestiami związanymi z FDA i krytycznością, błędy w etykietowaniu zagrażają sukcesowi kampanii marketingowych i zgodności z przepisami. Niestaranne oznakowanie może zniechęcić do sprzedaży, a także spowodować nałożenie znacznych kar pieniężnych przez sklepy wielkopowierzchniowe i sprzedawców internetowych.
To wystarczy, aby każdy producent nie spał całą noc, niezależnie od tego, czy jest Chef Boyardee, czy małym browarem rzemieślniczym rozlewającym IPA w piwnicy.
Chcesz spać spokojnie w nocy? Wprowadź system kontroli jakości (QC). To praktycznie melatonina dla każdego producenta, który chce się odstresować. Wykryj błąd w etykietowaniu, gdy produkt jest jeszcze na linii produkcyjnej, a klej jest jeszcze lepki i niezbyt agresywny. Środki kontroli jakości wychwytują problemy, zanim staną się one wykładniczo kosztowne.
3 podstawowe podejścia do kontroli jakości
Dobra wiadomość jest taka, że technologia kontroli jakości jest powszechna, łatwa w użyciu i można ją bezproblemowo zintegrować, aby rozwiązać niemal każde wyzwanie, jakie stawiają przed nami najbardziej zaawansowane systemy etykietowania. Zależy to tylko od tego, jak skomplikowaną analizę zdecydujesz się wdrożyć, w zależności od krytycznego znaczenia, kosztów i złożoności produkcji etykiet.
Zasadniczo istnieją trzy metody technologiczne zapewniające wysoką jakość etykietowania: czujniki fotoelektryczne, wykrywanie w ultrafiolecie i wizualna kontrola kamerą. Każda z nich może zostać zintegrowana w celu zapewnienia niezawodnej zgodności z przepisami.
Czujniki fotoelektryczne wykorzystują światło podczerwone do analizy kontrastu między etykietą a tłem produktu, aby zapewnić obecność etykiety.
Detekcja ultrafioletowa wykorzystuje promieniowanie elektromagnetyczne do wykrywania obecności na etykiecie atramentu reagującego na promieniowanie ultrafioletowe. Jest ona używana do wykrywania etykiety, która nie ma kontrastu wykrywalnego przez czujnik fotoelektryczny, np. białej etykiety na białym produkcie.
Wizualna inspekcja kamerą wykonuje zdjęcie etykiety, aby zapewnić głębszą kontrolę jakości samej etykiety. Jako wysoce zaawansowana kontrola jakości, inspekcja kamerą może akceptować lub odrzucać produkty zgodnie ze ściśle określonymi standardami jakości przy przyspieszonym tempie cyklu. Potrafi ona nie tylko stwierdzić, czy etykieta jest obecna, ale także określić, czy jest ona prawidłowo umieszczona. Może ocenić tekst na etykiecie, zmierzyć kodowanie kolorem, a także dokładność kodu kreskowego. Może odczytywać kody partii, numery partii lub daty ważności. I tak, może stwierdzić, czy na etykiecie produktu mlecznego prawidłowo wymieniono "mleko" jako składnik.
Jednak nawet najlepsza technologia kontroli jakości powinna być zawsze stosowana w połączeniu z tradycyjną ręczną kontrolą poprzez wyrywkowe sprawdzanie. Zawsze istnieje ryzyko, że komputery zostały nieprawidłowo zaprogramowane lub że czujniki zostały skonfigurowane do niewłaściwych ustawień. Pomimo korzyści płynących z technologii, nadal nie ma nic lepszego niż zestaw oczu na końcu linii produkcyjnej, aby zagwarantować, że produkt jest w pełni wartościowy dla półki sklepowej.
Jak strategicznie określić priorytety w integracji QC
W każdym zdrowym związku, komunikacja jest niezbędna. Aby wdrożyć najlepszy system zapewnienia jakości, najpierw dowiedz się, jakie kwestie są najbardziej krytyczne dla klientów, których zaopatrujesz. Jakie są ich największe obawy, wyzwania i priorytety, jeśli chodzi o dokładność i błędy krytyczne? Czego szukają? Co nie daje im spać w nocy? Nie zgaduj ani nie zakładaj, co jest krytyczne lub priorytetowe. Określ konkretne specyfikacje, do których QC musi się dostosować poprzez jasną i otwartą komunikację z klientem, który otrzymuje Twój produkt.
Następnie przekaż te informacje swojemu dystrybutorowi lub dostawcy etykiet i zapytaj ich o zdanie. W firmie CTM Labeling Systems nalegamy na kontakt z firmami, które korzystają z naszych aplikatorów etykiet, aby ustalić, jakie krytyczne kwestie wchodzą w grę. Następnie możemy usiąść razem i przedyskutować, jakie technologie kontroli jakości należy wdrożyć, aby zapewnić jakość, dokładność i zgodność z przepisami w całym procesie etykietowania.
Doskonałe etykietowanie rozwijające się dzięki ciągłości
Jeśli chodzi o systemy etykietowania, wszystko jest na wagę złota, zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Nie sposób przecenić krytycznego znaczenia natychmiastowego identyfikowania błędów. Technologia kontroli jakości dostarcza wydajnych i wszechstronnych narzędzi do zapewnienia integralności produkcji etykiet. Niemniej jednak ręczna kontrola wykonywana przez człowieka nadal pozostaje istotnym elementem każdej integracji w zakresie zapewnienia jakości.
Naturalnie, w miarę rozwoju i ewolucji firm, zmieniają się ich systemy etykietowania i potrzeby w zakresie kontroli jakości. Załóżmy, że zaczynasz jako mały browar, który ręcznie etykietuje butelki w rodzinnym garażu. Wraz z rozwojem i ekspansją firmy rosną potrzeby w zakresie etykietowania, a także obawy związane z dokładnością i zapobieganiem błędom krytycznym. Zamiast po prostu dodawać nowe funkcje i środki kontroli jakości, często najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie od nowa od nowego systemu etykietowania i kontroli jakości, który lepiej poradzi sobie na tym nowym etapie rozwoju. Porozmawiaj z dostawcą systemów etykietowania o tym, jakie opcje mogą Ci najbardziej odpowiadać.
W efekcie końcowym możesz uzyskać solidny system etykietowania i kontroli jakości, który spełni Twoje potrzeby i umożliwi identyfikację krytycznych błędów bezpośrednio na taśmie produkcyjnej. FDA nigdy nie puka do Twoich drzwi. Nikt nie choruje ani nie ulega zatruciu. CNN dzwoni do kogoś innego. Życie toczy się dalej gładko, jak po pasie produktów, które nieustannie spływają z Twojej linii produkcyjnej, a każde opakowanie jest prawidłowo oznakowane i gotowe do umieszczenia na półce.
Mogą cytować większe i bardziej wartościowe możliwości i akceptować więcej projektów.