5 wskazówek dotyczących bardziej efektywnego raportowania na poziomie II
Termin 1 marca dla raportowania Tier II zbliża się szybkimi krokami. Oznacza to, że kierownicy ds. ochrony środowiska w całych Stanach Zjednoczonych pracują nad zebraniem wszystkich potrzebnych danych dotyczących inwentaryzacji substancji chemicznych. Jeśli jeszcze nie zacząłeś przygotowywać swoich raportów, powinieneś to zrobić. Przygotowaliśmy 5 wskazówek, które pozwolą Ci upewnić się, że robisz to dobrze...
Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że raport Tier II dotyczy czegoś więcej niż tylko zarządzania środowiskiem - jest to również ważna część społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Zebrane dane są wykorzystywane przez służby ratownicze do opracowywania ocen ryzyka. Są one również wykorzystywane w sytuacjach awaryjnych, takich jak pożary.
W przypadku raportu Tier II nie chodzi o to, jak szybko można go sporządzić, ważniejsze jest, aby wykonać pracę prawidłowo.
Postępuj zgodnie z poniższymi 5 wskazówkami dotyczącymi raportowania poziomu II, które pomogą Ci to zrobić: żadnych skrótów - tylko uczciwe i kompletne raportowanie - tak jak zrobiłby to bohater.
Poziom II - według substancji chemicznych czy według produktów?
Istnieje możliwość składania sprawozdań według substancji chemicznych lub według produktów. Na przykład, jeśli masz co najmniej 10 000 funtów podlegającej zgłoszeniu substancji chemicznej zawartej w zapasach lakieru nawierzchniowego, możesz to zgłosić albo jako substancję chemiczną, albo jako lakier nawierzchniowy.
Najlepszym sposobem raportowania jest raportowanie tego jako lakieru nawierzchniowego.
Dlaczego? Ponieważ jest to format najbardziej przydatny dla osób udzielających pierwszej pomocy.
W nagłych wypadkach strażacy niekoniecznie będą mieli czas na sprawdzenie MSDS twoich produktów, aby sprawdzić, czy są niebezpieczne lub łatwopalne.
Ale jeśli z wyprzedzeniem będą wiedzieć, że wszystkie beczki z lakierem nawierzchniowym przechowywane w magazynie stanowią dla nich zagrożenie, będą mogli odpowiednio zareagować.
Substancje chemiczne poziomu II - grupować czy nie grupować?
Pewne materiały i produkty można zgłaszać jako grupę, jeśli mają podobny skład.
Jeśli masz kilka różnych produktów, które są do siebie podobne (na przykład zapas farb różniących się tylko dodatkami kolorystycznymi) i zawierają tę samą podlegającą zgłoszeniu substancję chemiczną Tier II, powinieneś zgłosić je jako grupę.
Chociaż każdy pojedynczy produkt może nie zawierać 10 000 funtów progu sprawozdawczego, to jeśli są one zgrupowane razem, mogą przekroczyć 10 000 funtów.
Ten rodzaj rozważań może zadecydować o powodzeniu lub niepowodzeniu służb ratowniczych.
Technicznie rzecz biorąc, nie musisz zgłaszać produktów, które nie przekraczają progu 10 000 funtów, ale nie daje to służbom ratowniczym dokładnego obrazu Twojego zakładu.
W końcu, dla strażaka, dwa prawie identyczne produkty z 5 000 funtów substancji chemicznej warstwy II to to samo, co jeden większy zbiornik o wadze 10 000 funtów. Oba stanowią takie samo zagrożenie.
Przyjmując takie podejście, należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy dotyczącej grupowania:
Jeśli pojedynczy produkt przekracza próg raportowania chemikaliów warstwy II, należy go zgłosić osobno, zamiast grupować go z podobnymi produktami.
Postępowanie z substancjami skrajnie niebezpiecznymi (EHS)
Jeśli produkt zawiera choćby tylko jedną substancję skrajnie niebezpieczną (EHS), trzeba będzie przestrzegać znacznie niższego progu.
Na przykład, nawet jeden funt akroleiny jest uznawany za podlegający zgłoszeniu, podczas gdy próg wynosi 5000 funtów dla chlorku benzalu.
Zwróć szczególną uwagę na swoje Ekstremalnie Niebezpieczne Substancje.
Łatwo jest popełnić błąd przy ich zgłaszaniu, jeśli nie jest się w pełni świadomym ich unikalnych progów sprawozdawczych. Konsekwencje dla planowania ryzyka są jeszcze większe niż w przypadku większości substancji chemicznych.
Regulacje specyficzne dla danego stanu mają znaczenie
Zawsze należy dwukrotnie sprawdzić przepisy swojego stanu dotyczące raportowania Tier II.
Mimo, że EPA ma już gotowe wytyczne, wiele stanów ma własne przepisy dotyczące Tier II. Te specyficzne dla danego stanu przepisy zastępują przepisy EPA, co oznacza, że być może trzeba będzie złożyć raport, nawet jeśli EPA tego nie wymaga.
EPA prowadzi listę przepisów stanowych na swojej stronie internetowej, tutaj.
Niektóre stany zaczęły wprowadzać obowiązek korzystania z oprogramowania E-Plan do raportowania Tier II. Jest to specjalna aplikacja internetowa używana przez ratowników, która łączy się z raportami Tier II. Jeśli twój stan wymaga, abyś korzystał z oprogramowania E-Plan, możesz je znaleźć tutaj.
Nie popełniaj tych powszechnych błędów
Istnieją trzy elementy, o których często się zapomina podczas składania raportów Tier II. Jeśli masz na terenie zakładu któryś z poniższych elementów, upewnij się, że go zgłosisz (jeśli przekroczyłeś odpowiednie progi).
Baterie kwasowo-ołowiowe
Akumulatory te nie są zazwyczaj używane podczas produkcji, dlatego często się o nich zapomina. Najczęściej akumulatory kwasowo-ołowiowe znajdują się w wózkach widłowych i są używane tylko podczas konserwacji zakładu. Niestety nadal stanowią one duże zagrożenie dla służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. Ponieważ są one przechowywane na terenie zakładu i posiadają kartę charakterystyki substancji niebezpiecznej, są nadal uważane za substancję chemiczną II kategorii podlegającą zgłoszeniu.
Wszelkie duże zbiorniki
Pomimo swoich rozmiarów, duże zbiorniki wydają się być zapomniane w sezonie raportowania poziomu II.
Pył drzewny
Pył drzewny może być kłopotliwy, ponieważ zakład prawdopodobnie nie przechowuje karty charakterystyki substancji niebezpiecznej dla pyłu drzewnego, więc wydaje się, że nie powinien podlegać raportowaniu. Jednak pył drzewny jest klasyfikowany jako cząstki stałe (PM) i dlatego jest rakotwórczy, a ponadto jest łatwopalny. Jeśli w zakładzie znajduje się duży silos lub workownica pełna pyłu drzewnego, należy to zgłosić.