Post

Aktualizacja zarządzania emisjami GHG: EPA złożyła petycję o wprowadzenie Cap-and-Trade

Uwaga wszyscy producenci związani z produkcją wszelkiego rodzaju pojazdów, w tym jednostek pływających, samochodów, ciężarówek i samolotów, w tym paliw:

NYU Law School's Institute for Policy Integrity złożył petycję prawną do Agencji Ochrony Środowiska (EPA) stwierdzając, że EPA jest zobowiązana do stworzenia systemu cap-and-trade dla wszystkich gazów cieplarnianych (GHGs) z samochodów, ciężarówek, łodzi i samolotów.

"Sekcja 211 Ustawy o Czystym Powietrzu daje EPA szerokie uprawnienia do ustanowienia regulacyjnego systemu limitu i handlu na sprzedaż i produkcję paliw stosowanych w pojazdach. System limitu i handlu jest nie tylko dopuszczalną opcją regulacyjną, ale jest to również lepsza opcja. Jest to najbardziej skuteczne i uzasadnione pod względem kosztów rozwiązanie polityczne mające na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych ze źródeł transportowych, które są jednym z największych (lub największym) źródłem emisji gazów cieplarnianych w Stanach Zjednoczonych."

(Z dokumentu petycji prawnej)

Według Instytutu, EPA ma w ramach swoich uprawnień prawnych na mocy sekcji 211 ustawy Clean Air Act (CAA) do opracowania i egzekwowania tego cap-and-trade regulacji, a petycja prosi EPA, aby to zrobić - używając uzasadnienia, że systemy GHG cap będzie największą korzyścią zarówno dla gospodarki i środowiska.

Petycja argumentuje również, że EPA "nie może wyartykułować uzasadnionego powodu, aby nie regulować", zobowiązując EPA do realizacji systemu limitu i handlu lub przedstawić uzasadniony powód, dlaczego nie może.

Ten poprzedni punkt jest ważną częścią sprawy Instytutu, ponieważ bardzo podobna petycja została złożona w 2009 r., a EPA nie była w stanie określić prawnego powodu, dla którego nie powinna egzekwować systemu limitu i handlu emisjami gazów cieplarnianych z pojazdów. Nie wywiązując się ze swojego prawnego obowiązku terminowego reagowania na tego typu petycje i podania ważnego uzasadnienia, EPA naraziła się na pozew ze strony Instytutu.

Cele końcowe petycji

Petycja prawna kończy się pięcioma wyraźnymi rezultatami, których Instytut oczekuje w oparciu o swoją analizę polityki:

"(1) Dokonać ustalenia na podstawie sekcji 211, że emisje gazów cieplarnianych z paliw stosowanych w
pojazdach silnikowych i silnikach nieporuszających się po drogach powodują lub przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza, które
może być w sposób uzasadniony przewidywane jako zagrażające dobru publicznemu

;

(2) zaproponować system ograniczeń i handlu z mechanizmem aukcji w celu kontroli
emisji gazów cieplarnianych z paliw stosowanych w ruchomych źródłach na mocy sekcji 211
;

(3) dokonania ustalenia na mocy sekcji 231, że emisje gazów cieplarnianych z
silników
lotniczych
powodują lub przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza, co do którego można zasadnie przewidywać
, że

zagraża dob

ru publicznemu;

(4) Zaproponowanie wspólnego procesu legislacyjnego z Federalną Administracją Lotnictwa Cywilnego w celu włączenia
paliw stosowanych w samolotach do systemu ograniczeń emisji i handlu uprawnieniami na mocy sekcji 211; oraz

(5) Finalizacja przepisów dotyczących obu propozycji w ciągu 90 dni od wydania takich proponowanych
standardów."

Co to oznacza dla biznesu

W chwili obecnej EPA nie odpowiedziała na petycję, choć oczekuje się, że zmieni się to w najbliższej przyszłości.

Zgodnie z ustaleniami Instytutu, EPA będzie w końcu zobowiązana do umieszczenia gazów cieplarnianych na liście "regulowanych zanieczyszczeń" w ramach programu New Source Review. A to będzie oznaczało, że główne źródła gazów cieplarnianych będą musiały zainstalować Najlepsze Dostępne Technologie Kontroli (BACT) dla swoich źródeł emisji gazów cieplarnianych.

Oznacza to również, że nowo budowane obiekty mogą zostać uznane za "główne źródło" z powodu emisji gazów cieplarnianych, nawet jeśli emitują niewielkie ilości innych niebezpiecznych zanieczyszczeń powietrza (HAPs).

Przeczytaj petycję prawną Institute for Policy Integrity online tutaj.

Przeczytaj arkusz informacyjny Institute for Policy Integrity online tutaj.

Inne artykuły na temat zarządzania gazami cieplarnianymi z archiwum ERA:

  • Demistyfikacja ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e)
  • Raportowanie gazów cieplarnianych przez EPA ma być nadal skoncentrowane na większych emitentach
  • Standardy EPA gazów cieplarnianych postępują dzięki wsparciu sądów
  • Co oznacza dla Państwa nowy raport EPA o emisji gazów cieplarnianych?