Post

Historia etykiet samoprzylepnych

Jak oznaczyć swój produkt lub wyróżnić tę lub inną informację, jak przekazać klientowi, z czego składa się produkt, kto go wyprodukował - to główne pytania, na które ludzie szukają odpowiedzi od czasów starożytnych. Uważa się, że etykiety są stemplami używanymi głównie na pojemnikach z napojami (winem). Wraz z pojawieniem się papieru w Europie, stało się to całą sztuką - stworzyć etykietę i oznaczyć nią towary.

Nawiasem mówiąc, w średniowiecznej Europie za "rodzica" etykiety uważa się mnicha Pierre'a Perignona, który namalował ją gęsim piórem. To tutaj ma swój oficjalny początek, słowo "etykieta" pochodzi z francuskiej etykiety.

Jednak sprzęt techniczny, a może brak wiedzy nie rozwiązały głównego problemu - jak sprawić, by naklejka przyklejała się do powierzchni niemal bez wysiłku człowieka? Na początku lat trzydziestych XX wieku amerykański przedsiębiorca R. Stanton Avery znalazł odpowiedź na to pytanie. Kiedy zobaczył, jak trudne dla handlowców było ręczne przyklejanie papieru do warstwy kleju, doszedł do takiego wniosku. Pan Avery był pierwszym, który wynalazł samoprzylepną etykietę, opatentował ją i stworzył podobną firmę. Szczególnie w tym czasie znana była już taśma klejąca, zwana scotch tape, opracowana przez Richarda Drew w 1930 roku.

Pierwsze etykiety Stantona były wykonane ze specjalnego papieru, do którego przyklejono odklejany podkład. Przedsiębiorcy nie od razu udało się uzyskać doskonałą jakość produktu, technologia doskonaliła się z dnia na dzień. W efekcie końcowym powstało to, na czym do dziś bazują etykiety samoprzylepne. Opracowano specjalną powłokę silikonową, która bez większego wysiłku umożliwia odklejenie linera od warstwy kleju. Р. Stanton Avery wprowadził wykrawanie, linie transportowe, matryce obrotowe oraz zastosowanie materiałów syntetycznych, które są odporne na czynniki zewnętrzne (wilgoć i temperatura).

Technologie stworzone przez Avery są do dziś wykorzystywane w produkcji etykiet samoprzylepnych. Proces ten został usprawniony i przeszedł wiele zmian, ale to amerykański biznesmen położył mocne fundamenty. Wszystkie sektory handlu są dziś aktywne, a połączenia między firmami transportowymi a użytkownikami końcowymi. Proces etykietowania jest mocno zakorzeniony w dużych i małych przedsiębiorstwach, a liczba naszych klientów rośnie z dnia na dzień. W tym ogromnym łańcuchu produkcyjnym Bosla pełni bardzo ważną funkcję. Pomagamy w znakowaniu towarów za pomocą wysokiej jakości etykiet odpornych na czynniki zewnętrzne. Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w produkcji, standardom jakości i dostawom just-in-time, będziemy idealnym rozwiązaniem dla Twojej firmy.