
Etykiety samoprzylepne na rynku globalnym
Eksperci przewidują, że rynek "samoprzylepny" będzie się rozwijał. Popyt, jak wiadomo, tworzy podaż. Oba są ogromne.
Dlaczego dziś wytwórniom bez zaplecza wróży się wielką przyszłość?
Globalny rynek etykiet w 2016 roku wyniósł 17,0363 mld dolarów. Kwota oczekiwana do końca 2024 roku może zbliżyć się do 23 mld dolarów. Dlaczego etykiety samoprzylepne są popularne i poszukiwane na całym świecie?
Po pierwsze, przystępna cena zapewnia duży popyt (w porównaniu z innymi rodzajami etykiet).
Po drugie, ich doskonałe właściwości klejące przyciągają klientów z całego świata.
Które branże odpowiadają za największą konsumpcję laminatów etykietowych?
Największymi klientami są producenci żywności, napojów, farmaceutyków i środków higieny osobistej. Etykiety samoprzylepne i etykiety "suche" stanowią 4/5 rynku. Rośnie jednak zapotrzebowanie na etykiety typu sleeve i in-mould. Głównie od producentów żywności.
Liderem w produkcji i sprzedaży etykiet samoprzylepnych jest Europa Zachodnia, czołowe miejsca zajmują region Azji i Pacyfiku, Ameryka.
Rosja nie jest dziś liderem, ta branża jest stosunkowo młoda i aktywnie się rozwija. Niestety, wiele firm w naszym kraju kupuje etykiety i produkty pokrewne w Europie i Azji. Mamy nadzieję, że trend zastępowania importu będzie się rozwijał i będziemy w stanie zapewnić naszym producentom "rodzime" etykiety.