
28 stycznia 2021
Efektywne kolory w projektowaniu etykiet
Psychologia koloru
Psychologia koloru odgrywa istotną rolę w sposobie, w jaki produkty są postrzegane przez konsumentów. Co to oznacza? Marketerzy muszą poświęcić trochę czasu, aby zrozumieć znaczenie i wpływ koloru, jeśli chodzi o etykietowanie i tożsamość marki. Wpływ marki na konsumentów może być silnie zakłócony przez kolor, czcionkę i wezwania do działania na etykietach produktów.
Istnieją inne ważne elementy, które należy rozważyć przy wyborze materiałów na etykiety, a jednym z nich jest dopasowanie kolorów użytych na etykiecie do rzeczywistego projektu opakowania. Nie chcesz, aby etykieta kolidowała z opakowaniem, więc wybór najlepszych kolorów, które wyglądają dobrze razem jest czynnikiem.
Kolory i wpływ
Czerwony
Jednym z najodważniejszych kolorów do wykorzystania w projekcie etykiety jest czerwień. Może on pomóc Twojemu produktowi wyróżnić się, gdy znajdzie się obok produktów konkurencji. Czerwień kojarzy się z impulsywnym zakupem, podekscytowaniem i ciepłem.
Niebieski
Niebieski jest kojarzony z zaufaniem i niezawodnością, a także z uczuciem spokoju i bezpieczeństwa. To sprawia, że jest to kolejny z bardziej popularnych kolorów, które są wykorzystywane w różnych typach projektów. Niebieski jest również kolorem, który jest powszechnie preferowany przez mężczyzn.
Pomarańczowy
Mówi się, że pomarańczowy tworzy uczucia ciepła i witalności, a także jest związany z ekscytacją i przygodą. Jest to kolor energetyczny, dlatego wywołuje pozytywne, ciepłe emocje.
Zielony
W dzisiejszych czasach zielony jest często kojarzony z ekologią i produktami przyjaznymi dla środowiska, a wiele osób świadomych energetycznie przyciąga ten kolor. Zielony jest również kojarzony z poczuciem szczęścia i spokoju. Zielony jest uważany za łagodzący stres i może tworzyć uspokajający efekt dla konsumentów.
Biały
Biały jest kolejnym popularnym kolorem z powodu swojej prostoty i będzie dobrze pasował do każdego innego koloru. Reprezentuje on czystość, schludność i prostotę.
Żółty
Żółty jest najbardziej przyciągającym uwagę kolorem, który istnieje, to dlatego, że jest to najbardziej widoczny kolor, gdy jest używany do projektowania. Jest kojarzony z radosnymi i ciepłymi emocjami. Ważne jest, aby nie nadużywać żółtego w projektowaniu, ponieważ zbyt wiele z niego może mieć negatywny wpływ, ponieważ powoduje zmęczenie oczu.
Brązowy
Brązowy to kolejny kolor, który jest często kojarzony z naturalnymi produktami i może tworzyć poczucie komfortu i bezpieczeństwa.
Inne czynniki, o których należy pamiętać
Rzeczywisty kolor opakowania (lub kolor produktu, jeśli jest przezroczysty)
Wybierając kolory do druku etykiet, należy upewnić się, że będą one zgodne z kolorem opakowania. Jeśli opakowanie Twojej marki jest przezroczyste, musisz upewnić się, że kolory etykiet są zgodne z kolorem rzeczywistego produktu.
Czcionki / czytelność
Czcionka jest kolejnym elementem, który należy rozważyć. Powinna to być czcionka łatwa do odczytania, a także wystarczająco duża, aby ludzie nie wytężali wzroku, aby ją przeczytać. Czytelność jest bardzo ważnym czynnikiem we wszystkich różnych obszarach projektowania, ponieważ jeśli ludzie nie mogą przeczytać etykiety produktu, najprawdopodobniej go nie kupią.